Bijzondere Algemene Ledenvergadering 19-07-2022

Bericht:

Wij merken als bestuur dat er veel vragen en/of opmerkingen zijn onder de leden over de competitieopzet voor het seizoen 2022/2023. Om deze reden roepen wij een BALV uit om onze leden een kans te geven om de mogelijke opties te bespreken.

Deze BALV wordt georganiseerd op dinsdag 19 juli om 20:00 uur in Eetcafé De 2 Gemeenten te Irnsum. Tijdens deze BALV komt alleen de competitieopzet ter sprake. Voor meer informatie over de locatie verwijzen wij jullie door naar de agenda op deze website.

Reacties:

1. Sergej van Essen 05/07/2022 - Reageer

Goed dat er toch een gelegenheid gegeven wordt om de nieuwe competitieopzet te bespreken. Ik hoop oprecht dat alternatieven ook echt overwogen worden.

Een alternatief zou bijvoorbeeld kunnen zijn alleen een kleinere eredivisie om het gewenste hogere niveau daar te bewerkstelligen. Als 8 teams de gewenste grootte is, dan 6 handhaven, rest degraderen en wel kampioenen eerste divisie laten promoveren. 1e divisie en lager wel de opzet met 14 teams laten behouden en ook promotie/degradatie poules, maar dan wel de punten uit de eerste helft van het seizoen meenemen naar de tweede helft (indien niet alle punten, dan toch zeker de helft meenemen), zodat teams die de degradatiepoule moeten spelen en even een mindere fase hebben, niet direct de gevarenzone induiken en voor jan met de korte achternaam de 1e helft van het seizoen gespeeld hebben)

2. Ronald 11/07/2022 - Reageer

Beste Sergej , een kleinere ERE divisie met minder teams dan de overige divisie’s is technisch niet haalbaar met maar 1 speelavond in de week . oude systeem is nu 16 teams, met 1e helft en daarna 2e helft splitsing promotie/degradatie poule , en niet 14 in een poule . 3 jaar geleden was 14 in de poule de standaard en dat zou weer in ere hersteld moeten worden , of naar 12 in de poule . dan kan je de beker ook alle ronden op dinsdagavond spelen , met de nodige inhaalweken .

• Sergej van Essen 14/07/2022 - Reageer

Beste Ronald,

Mooiste voor mij is nog altijd het hele oude systeem, 2 competities per jaar. 8 teams ere kan wel, dan stromen eredivisieteams later het bekertoernooi in, waardoor die een dubbele competitie af zouden kunnen werken, rest van de divisies zijn groter en spelen 1 volledige competitie dan. Voornaamste is dat je recht doet aan de afgelopen competitie. Niet promoveren of zelfs een divisie lager moeten gooien betekent nogal wat. Sowieso vind ik 3 wedstrijden tegen dezelfde teams gooien een draak van een competitieopzet, dan heeft er altijd een team 2 keer thuisvoordeel en dat kan toch verschil maken als je net vaker thuis mag spelen tegen bijvoorbeeld het concurrerende team voor promotie. Niet de mooiste oplossing in mijn ogen, daar is vast iets beters op te bedenken. Sowieso denk ik dat er even een pas op de plaats gemaakt moet worden en de tijd moet worden genomen voor het bedenken van de nieuwe competitieopzet, zodat de grote meerderheid van de leden zich erachter kan scharen, dat is nu in mijn ogen zeker niet het geval en dan moet je je serieus afvragen of dit een goede keuze is.

• Thomas stopetie 16/07/2022 - Reageer

Wordt er ook voor de vergadering de mogelijke opties bekend gemaakt zodat er nog overleg kan worden gepleegd met het dart team.

Laat een reactie achter